Taşıma Şekilleri

Armatörün belirledigi yükleme ve bosaltma limanlarindaki tasima sekilleri asagida belirtildigi gibi degisim gösterebilir.

1) LINER IN/LINER OUT (LINER TERMS) : Yükleme limanindaki konteynerlerin gemiye yüklenmesi ve varis limanindaki bosaltma masraflari navluna dâhildir. Diger bir anlam ile armatör tarafindan karsilanir.

2) LINER IN/FREE OUT (LI/FO) : Yükleme limanindaki konteynerlerin gemiye yüklenmesi navluna dâhil olup, varis limanindaki bosaltma masraflari alici tarafindan ödenir.

3) FREE IN/LINER OUT (FI/LO) : Yükleme limanindaki konteynerin gemiye yüklenmesi navluna dâhil olmayip, yükleyici öder, ancak varis limaninda bosaltma masraflari navluna dâhildir.

4) FREE IN/FREE OUT (FIOS) : Yükleme limanindaki konteynerin gemiye yüklenme masraflari saticiya ve varis limanindaki konteynerin gemiden bosaltma masrafi aliciya aittir.

Taşıma Çeşitleri

Kombine sevkiyat saglanabilen konteyner tasimaciligi asagida belirtilen çesitlerde olabilir;

1) PIER/PIER : Limandan Limana,

2) DOOR/PIER : Yükleyici Deposundan, Varis Limanina,

3) PIER/DOOR : Yükleme Limanindan, Alici Deposuna,

4) DOOR/DOOR : Yükleyici Deposundan, Alici Deposuna,

KONTEYNER YÜKLEME TERİMLERİ

Konteynerin yüklenmesi yükleyici ve alici adedine göre asagidaki gibi çesitlendirilir;

1) FCL/FCL (FULL CONTAINER LOAD) : Bir yükleyici tarafindan konteynerin tümünün, bir aliciya sevk edilmesidir.

2) FCL/LCL (FULL CONTAINER LOAD / LESS THAN A CONTAINER LOAD) : Bir yükleyici tarafindan, birden fazla aliciya mal yüklenmesidir.

3) LCL/FCL (LESS THAN A CONTAINER LOAD/ FULL CONTAINER LOAD) : Birden fazla yükleyici tarafindan malin ayni konteynerde tek aliciya yüklenmesidir.

4) LCL/LCL (LESS THAN A CONTAINERLOAD/ LESS THAN A CONTAINER LOAD) : Birden fazla yükleyici tarafindan, birden fazla aliciya sevk edilmesidir.
FIATA
WCA
UTİKAD
İMEAK DENİZ TİCARET ODASI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ